onsdag, november 16

MISHKAKI

I lørdags var jeg på masai marked mens Frida var på arbejdet. Dagens guide var fanske Thomas, der vist er lidt af en fan af masaai ko- og gedemarkedet 45 km uden for byen. Det første vi gjorde da vi kom frem til markedet var at kigge på geder. Vi skulle finde en passende ged der kunne bruges som fødselsdagsgave til norske Marianne. Så vi gik lidt rundt mellem de udstilte geder og trykkede dem lidt på hovedet og klappede dem på ryggen. Mest fordi vi havde luret at det gjorde de lokale potentielle købere. Måske er det lidt som at sparke dæk når man er ude og kigge på bil!! Vores udvælgelseskriterie var at det skulle være en lille og venlig ged. Vi fandt en og fik pruttet os til en pris på 90kr.
Efterfølgende købte vi et par stykker død ged som vi betalte et par friske masaaier til at tilberede. De grillede dem på pinde stukket lodret i jorden ved siden af et lille bål og resultatet var glimrende. Mens vores kød blev tilberedt osede vi lidt rundt på markede og de andre fik købt lidt gaver og souvenirs.
Frida arbejder lige i nærheden af markedet så hun kom og hilste på til frokosten.
Om aftenen var vi så til fødselsdag hos Marianne. Det viste sig at det også var fødselsdagfest for både Conrad og Martin hvilket vi ikke var klar over. Det var en ganske hyggelig fest men vi var desværre noget trætte ovenpå henholdsvis arbejde og masaaimarked. De efterfølgende billeder er taget af selvsamme Martin


Flemming, Frida, Roberto, kaia, Luica, Rachel og Aimee

Marianne og hendes nye ged, der var lidt delte meninger om hvad den skulle hedde. Jeg stemmer stadig for mishkaki(grillspyd)

1 bemærkninger:

Blogger Martin skrev....

Nu har jeg jo aldrig sagt noget om at jeg kommer fra Viborg.... Den eneste tilknytning jeg har til byen er, at jeg holder med deres fodboldhold. Men de styrer til gengæld også max!

2:52 PM  

Skriv en kommentar